فرماندار یزد :اجراي دقيق سرشماری نفوس و مسکن  به مسئولان برنامه‌ريز كشور كمك مي‌كند تا با شناخت از ویژگی های اقتصادی و اجتماعی اقدام به برنامه ریزی نمایند.

به گزارش یزدفردا: عزیزالله سیفی در گفتگوي زنده خبر سيماي يزد با مهم دانستن اجرای دقیق طرح سرشماری نفوس و مسکن تأکید کرد باید با استفاده از آمار و اطلاعات براساس نیازها اقدام به برنامه ریزی کرد.

عزیزالله سیفی با بیان اینکه اجرای دقیق سرشماری عمـومی نفوس ومسکن یکی از عمده‌تـرین راه‌های شناخت کشورها از ویژگی‌های اقتصادی و اجتماعی برای برنامـه ریـزی ، نظارت و ارزیابی خدمـات و فعالیت‌های ملی و منطقه‌ای است خاطر نشان کرد سرشماری عمومی نفوس و مسکن از سال 1335 تا سال 1385 هر 10 سال یکبار در کشور اجرا شده است ولی از سال 1385 براساس مصوبه هیأت دولت هر 5 سال یکبار اجرا خواهد شد.

فرماندار یزد : هدف از سرشماری عمومی نفوس و مسکن را شمارش همه افراد یک کشور و ثبت برخی از خصوصیات افراد، همچنین گردآوری اطلاعاتی درباره مسکن خانوارها و تسهیلات آن دانست و افزود در شهرستان یزد تعداد 724 نفر در این طرح شرکت خواهند کرد که افرادی که تمایل به همکاری دارند می توانند از طریق سایت مرکز آمار ایران به نشانی www.amar.org.ir  اقدام به ثبت نام نمایند.

وی در ادامه گفت : بايد در راستاي حضور حداكثري به نحو مطلوب با بازگو كردن اهميت آن در سطح شهرستان اطلاع‌رساني صحيح صورت گيرد.

سیفی در پایان تأکید  کرد  لازمه یک برنامه ریزی موفق داشتن آمار و اطلاعات دقیق و به موقع است که این امر در گرو همکاری مردم با مسئولین دولتی می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا